ایران همواره برای رشد و توسعه افغانستان همکاری کرده است/ غرب تهدید منطقه است

کابل- ایرنا- معین سیاسی وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های بسیاری را برای رشد و توسعه تجارتی و اقتصادی کشور انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ شیر محمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت امور خارجه دولت سرپرست افعانستان که امروز یکشنبه۱۵ میزان، در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه بین‌المللی امام ابوحنیفه در کابل صحبت می‌کرد، گفت که باید کشورها مسیرهای تجارتی خویش را برای تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستان تسهیل نمایند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، همکاری‌های بسیاری را برای رشد و توسعه تجارتی و اقتصادی افغانستان انجام داده است، ولی باز هم می‌خواهیم که سهولت بیشتری را در مرزهای دو کشور برای مبادله تجاری و اقتصادی فراهم نمایند. 

معین سیاسی وزارت امور خارجه بیان داشت: بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری را برای تاجران جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها فراهم کردیم. 

وی با تاکید بر اینکه روابط تجاری و اقتصادی را نباید سیاسی کنیم، اظهار داشت: با اینکه تاجران افغانستان دارای ویزه‌های معتبر برای ورود به کشور پاکستان هستند، اما بنا بر موضوعات سیاسی سرحدات پاکستان به روی تاجران افغانستان مسدود می‌گردد.

این مقام دولت سرپرست افغانستان در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: حضور آمریکا و غرب برای منطقه تهدید است، اما افعانستان آمریکا را شکست ننگین داده است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .